Elmélet: intervallumok programozási feladatokbanLeggyakrabban kétféle intervallum kódolással találkozunk programozási versenyeken: - A: Az intervallum végpontjai pontszerűek, tehát mondjuk az [1;3] egy két egység széles intervallumot jelöl.
- B: Az intervallum egységnyi "szakaszokkal" (például másodpercekkel) van kódolva, ilyenkor az [1;3] egy három egység széles intervallumot jelöl.
Mielőtt nekiállunk a feladat megoldásának, meg kell értenünk, hogy melyik kódolással van dolgunk. Ez sokszor csak a megadott minta bemenetből és kimenetből derül ki, a feladat leírása nem mindig tisztázza ezt a kérdést.
A két esetben máshogy kell kezelnünk az intervallumok végpontjait. Az A esetben az [1;3] és a [3;5] intervallumok diszjunktak (nincs közös elemük), a B esetben az [1;3] és a [3;5] metszete egy egységnyi intervallum (a "3").
Feladat |