Feladat típusok versenyeken

Hal Burch 1999 tavaszán programozási versenyek feladatait elemezte, és arra a meglepő következtetésre jutott, hogy összesen 16 különböző feladat típus fordult elő! Ráadásul ezek közül a leggyakoribbak adják az IOI feladatok 80%-át. Íme: 
  • Dinamikus programozás
  • Mohó algoritmus
  • Összes eset átnézése
  • Kitöltő algoritmus
  • Legrövidebb utak
  • Rekurzív keresés
  • Minimális feszítőfák
  • Hátizsák probléma
  • Geometriai algoritmusok
  • Folyam algoritmusok
  • Euler-séták
  • Kétdimenziós konvex burok
  • Nagypontosságú aritmetika
  • Heurisztikus keresés
  • Közelítő módszerek
  • 'Ad Hoc' problémák
A legnehezebbek azok a feladatok, ahol valamilyen ciklusban (ami kombinációkat, részhalmazokat,... néz végig) kell valamelyik fenti algoritmus típust használni, sőt esetleg azon belül egy másik alap algoritmus is. Az ilyen problémákat nagyon nehéz hibátlanul megoldani, pedig elméleti szinten a megoldásuk "nyilvánvaló".

Ha a fenti típusok 40%-át magabiztosan kezeled, már jó esélyed van egy IO ezüstéremre, ha pedig 80%-ukban vagy gyakorlott, akkor aranyérmet is szerezhetsz. Persze a "magabiztos" szint eléréséhez rengeteget kell gyakorolni. Ehhez nyújt segítséget feladatgyűjteményünk.