Programozás‎ > ‎Feladatok‎ > ‎

Árnyék

Egy négyzet alakú szobában van egy henger alakú oszlop és egy pontszerű fényforrás. Határozzuk meg, hogy a szoba hány százaléka van sötétben.  

Feladat

Írjunk programot, ami kiszámolja, hány százaléka az árnyékos terület a szoba területének (az oszlop nem számít bele az alapterületbe). 
A szoba 100-szor 100-as, a bal alsó sarok a (0; 0), a jobb felső a (100; 100). Az oszlop teljes egészében a szoba belsejében van (esetleg érintheti a szoba falát is). A fényforrás a négyzet belsejében van, az oszlop alapkörén kívül (még az oszlop határán sem lehet). 

Bemenet

A bemenet egyetlen sora az oszlop alapkörének X és Y koordinátáját, az oszlop R sugarát és a fényforrás középpontjának KX és KY koordinátáit tartalmazza. Minden bemeneti érték egész, és teljesítik a fent leírt feltételeket.

Kimenet

A kimenet egyetlen sora az árnyékos alapterület arányát adja meg. (Az oszlop alapköre nem számít bele az alapterületbe.) Az arányt legalább 5 tizedes pontossággal kell megadni.

Példa

Bemenet  Kimenet
40 40 20 40 800,243762253


Tesztadatok

Készül ...

Címkék

A feladat forrása: saját feladat (ötlet: google code jam 2009 döntő)
Algoritmusok: geometriai algoritmusok: alakzatok takarása