Programozás

 

Elméleti alapok

Az első lépések

  1. Helló Világ!
     A legnépszerűbb program
    Sedgewick-Wayne: Hello Java

    A programozási környezet telepítése

  2. Beolvasás és kiírás konzolon
    Helló XY!
    Számok beolvasása konzolról vagy szöveges állományból
    Bemenet és kimenet általában

  3. Változók és elemi (primitív) adattípusok
    Számolgatások
    Véletlenszámok
    Logikai műveletek
    Sedgewick-Wayne: Elemi adattípusok

  4. Vezérlési szerkezetek
    Ciklusok
    Elágazások
    Ugrások és kivételek
    Sedgewick-Wayne: Vezérlési szerkezetek

  5. Tömbök
    Tömbök használata
    Sedgewick-Wayne: Tömbök
    Gyakorlatok tömbök használatához

  6. Függvények és eljárások
    Függvények használata
    Sedgewick-Wayne: Függvények

  7. Gyakorló feladatok
    Egyszerű feladatok számolásokra, elágazásokra, ciklusokra, véletlenszámok használatára

  8. Hasznos holmik
    Sedgewick-Wayne: java standard könyvtárak (bemenet és kimenet)
    Kidolgozott példák

  9. Objektumok és osztályok


  10. Programozási könyvtárak

Elemi algoritmusok (Programozási tételek)


Adatszerkezetek

Alapvető adatszerkezetek

  1. Karakterláncok
  2. Tömb
  3. Rekord
  4. Halmaz
  5. Fájl

Haladó adatszerkezetek

  1. Lista
  2. Verem
  3. Sor
  4. Kupac
  5. Prioritási sor
  6. Hasító tábla
  7. Fa
  8. Gráf

Haladó algoritmusok

  1. Visszalépéses keresés
  2. Gráfalgoritmusok
  3. Kombinatorika
  4. Dinamikus programozás
  5. Mohó algoritmusok
  6. Grafikai algoritmusok
  7. Geometriai algoritmusok

Csoportmunka

  1. Verziókezelés
  2. Modularizálás

Feladatok