A tizenötös játék a megalkotása utáni években hasonló karriert futott be, mint a majd száz
évvel későbbi Rubik-kocka. A korabeli lapokban megjelent feladványok növelték népszerű-
ségét egészen addig, amíg a matematikusok meg nem fosztották varázsától.
Készítsen egy hat diából álló bemutatót a játékban előforduló állapotok előállíthatóságáról
a minta és a leírás alapján! Munkáját a program alapértelmezett formátumának megfelelően
j15 néven mentse! A prezentáció szövegét – a „?” és a számok kivételével – a szoveg.txt
fájlban találja. A prezentációhoz szükséges kép a szam15.png. - A diák háttere legyen egységesen világosnarancs RGB(232, 202, 166), a diák címe
kékeslila RGB(69, 64, 168), a többi szöveg színe – ha a feladat másképp nem kéri –
barnás RGB(179, 107, 1) kódú szín! Bizonyos kiemelésekhez vörös RGB(255, 0, 0) kódú
színt használjon!
- A bemutató minden szöveges felirata Arial (Nimbus Sans) betűtípusú legyen! A diák
címének karaktermérete 45, minden egyéb, a dián megjelenő szövegé 28 pontos legyen!
A címeket formázza félkövérre!
- A diák szövegét – a diák szerkesztése közben – a minta alapján gépelje be, vagy
a szoveg.txt fájlból másolja át!
- A diák áttűnéssel, alulról jelenjenek meg, a diákon a felsorolások szövegét bekezdésenként
jelenítse meg! Az animációk automatikusan, egymás után induljanak!
- A címdiát a mintán látható módon készítse el!
- A szam15.png felhasználásával készítse el a szam15m.png képet, amelyen – az eredetihez
képest – a 3 és 12 értékű lap helyét cserélje meg! A képet az eredetivel egyező jellemzőkkel
a megadott néven mentse!
- A két képet a második dián a mintának megfelelően azonos magasságban és méretben
helyezze el! A két képet foglalja csoportba, majd igazítsa vízszintesen a dia közepére!
Ha a módosított képet nem tudta elkészíteni, akkor – itt és a későbbiekben – használja
helyette az eredetit!
- A dián látható nyilat és „?” karaktert a címmel egyező színben, a mintának megfelelő
helyen készítse el!
- A bemutató során használt nyilak legyenek vízszintesek vagy függőlegesek, vastagságuk
pedig 6 pontos legyen!
- A harmadik dia bal oldalán helyezze el az eredeti képet 10,5×10,5 cm méretben! Jobbra
a megfelelő szöveg kerüljön! A kép fölé rajzolja be a mintán látható nyilakat! A nyilak
színe a szöveg színével egyező legyen! A nyilak nagyítás típusú animációval jelenjenek
meg!
- A negyedik diát a második dia lemásolásával alakíthatja ki a legegyszerűbben. A második
diához képest a következő kiegészítéseket tegye meg:
- Az egyes képek középső négy négyzete fölött vörös színben, legalább
80 pontos méretben helyezze el az indexek értékét!
- Az értékeket animációval emelje ki, amely animáció a dia lejátszásáig tartson!
- A cím szövegét cserélje a mintának megfelelően!
- Az ötödik diát a harmadik dia lemásolásával alakíthatja ki a legegyszerűbben. A harmadik
diához képest a következő kiegészítéseket tegye meg:
- A szöveget cserélje a mintának megfelelően!
- A kép területén, az üres négyzettel szomszédos mezők fölött helyezze el az
index változásának értékét a címmel egyező színben! (A 15-öshöz tartozó
változás 4, a többi esetén 0.) Ügyeljen arra, hogy ezek az értékek se
a számokat, se a négyzetek határoló vonalait ne takarják!
- A hatodik diát a negyedik dia lemásolásával alakíthatja ki a legegyszerűbben. A negyedik
diához képest a következő kiegészítéseket tegye meg:
- A szöveget cserélje a mintának megfelelően!
- A kék nyilat egy 6 pontos vastagságú, ferde, vörös színű vonallal húzza át!
- A dia alján a mintán látható szöveg vörös színnel, középre zártan készüljön!
Minta |
|