Az előadás elkészítése során számos tényezőt érdemes figyelembe venni, ezek közül sorolunk fel néhányat: - cél: Kinek és miért tarjuk az előadást, mit szeretnénk elérni az előadással? (Például: tanár egy tananyagot prezentál, a témához válogatott képekből készít diavetítést; az ügynök termékét reklámozza a potenciális célközönségnek; a cég egyik szakértője továbbképzést tart a bevezetésre kerülő új szoftver használatáról; az intézmény vezetője értékeli az elmúlt év eredményeit a tulajdonosoknak; stb.)
- közönség: Az előadás tervezésekor figyelembe kell vennünk, hogy milyen hallgatóságot veszünk célba.
- előismeretek: Milyen előzetes tudással rendelkezik a közönség?
- koncentráció: Hány perc folyamatos figyelem várható el / tételezhető fel?
- elvárások: Miért jöttek el a nézők, mit várnak az előadástól?
- az előadás tagolása:
- időkeret: Hány perc áll rendelkezésre? (Az egyik tipikus hiba, hogy a rosszul beosztott idő miatt a végén kapkodni kell, illetve az utolsó 10 percben már csak időhúzás zajlik, mert elfogyott a mondandó.)
- logikai egységek: Az előadást tudatosan kisebb gondolati egységekre kell bontani, és a felbontásnak világosan ki kell derülnie a prezentációból.
|
|