Adatbázisok‎ > ‎

Libre Office Base: adatbázis létrehozása

A Base indításakor egy "Adatbázistündér" becenevű párbeszédablakban adhatjuk meg, hogy milyen adatbázissal szeretnénk dolgozni.


Kétféle módon használhatjuk az adatbázis-kezelőt:
  1. A Base saját (HSQL) adatbázismotorjával és saját formátumával (.ODB).
    Ebben az esetben a működés lényegében offline, az ODB típusú állomány a saját fájlrendszerünkben, közönséges fájlként tárolódik, és az adatbázis használatához ezt a fájlt kell megnyitni. Osztott hozzáférés korlátozottan lehetséges. Ennek részletei az adatbázist tároló fájlrendszer tulajdonságaitól függenek.
  2. Hálózati (szerver-kliens működésre képes) adatbázishoz csatlakozva.
    Ekkor is létrejön egy ODB állomány, de ez csak a lekérdezések, űrlapok és jelentések tárolására szolgál, az adatok (és ezzel együtt az adatbázis struktúra) az adatbázis szerveren vannak. Ez a szerver szinte tetszőleges lehet, a kapcsolódás különböző szabványos protokollokon keresztül történik, például JDBC, ODBC.
Amennyiben új adatbázist hozunk létre, regisztrálhatjuk azt, lehetővé téve ezzel, hogy más Libre Office alkalmazások adatforrásként használják, például körlevelek készítésénél. Az adatbázis elnevezése és az üres állomány mentése után hozzákezdhetünk a szerkesztéséhez.