Egy iskolában adatbázisban rögzítik a rendszergazdák teendőit. A iskola dolgozói és tanulói egy internetes űrlapon jelenthetik be a hibákat. A hibák egy adatbázisba kerülnek, a feladatokat az informatikai munkaközösség egyik tagja rendeli a rendszergazdákhoz. A hibabejelentés egy kódot, a bejelentés dátumát, a hibás eszköz helyét és a hiba rövid leírását tartalmazza. A bejelentés után dől el, melyik rendszergazda felelős a hiba elhárításáért. Ekkor állapítják meg a probléma megoldásának fontosságát is. Bejelentéskor a hiba státusza 'bejelentve', a hozzárendelés után 'folyamatban' és a probléma megoldásakor 'megoldva'. Az adatbázis a következő táblákat tartalmazza: hiba : a bejelentett hibák listája szg : az iskolában használt informatikai eszközök listája rg : a rendszergazdák A táblák szerkezete: hiba: hibaaz : egész; a hibák azonosítója, elsõdleges kulcs bdat : dátum; a hibabejelentés dátuma (év-hónap-nap) hdat : dátum; a hibát ekkor rendelték valamelyik rendszergazdához (év-hónap-nap) rgaz : egész; a felelős rendszergazda azonosítója mdat : dátum; a probléma megoldásának dátuma (év-hónap-nap) stat : felsorolás; értéke 'bejelentve', 'folyamatban' és 'megoldva' lehet a hiba státusza szgaz : egész; a hibás eszköz kódja hibadef: szöveg; a hiba leírása prior : felsorolás; értéke 'A','K' és 'M' lehet (alacsony, közepes, magas), a probléma fontosságát jelzi --- rg : rgaz : egész; a rendszergazda azonosítója, elsõdleges kulcs neve : szöveg; a rendszergazda neve tel : szöveg; a rendszergazda telefonszáma --- szg: szgaz : egész; a gép azonosítója, elsõdleges kulcs hely : egész; a gép szobaszáma tip : felsorolás; értéke 'pc', 'szerver' és 'printer' lehet az eszköz típusa A következő feladatokat SQL parancsok segítségével kell megoldani. Az első nyolc kérdéshez SQL lekérdezéseket kell írni ('SELECT'), az utolsó kettőhöz pedig módosító ('UPDATE') és törlő ('DELETE') parancsot.
|
Adatbázisok > Gyakorló feladatok >